Trip to Brno Part 1

Tuesday, July 28, 2015

EN: Hello guys!!! Long time no see ... well more so long time "no words" lol! I haven' posted in a more than a month! Sorry!
But I am back (for now hehe) and with a travel photo diary from my recent trip to Brno. Yeah I know I know, for those living in the Czech Republic it's kind of boring cause it's definitely not from somewhere far away but I gotta work with what I have (my summer is filled with working so I cannot afford to travel far much). PS: If you wanna follow me on my adventures, definitely check out my instagram and snapchat (my username there is christinaprague) ;-)
Annnnyways ... I visited my friend in Brno and it was oh so lovely! She showed me all the nice places and I had a blast! <3 I stayed only for 2 days but since Brno isn't really big, we covered all the important places.
So enjoy the photos (this is just about my first day there btw) and there is also a video if you scroll alllll the way down ;-)

CZ: Nazdárek!!! Omlouvám se za pauzu v příspěvkách! Pokusím se to napravit, ale znáte mě :D Moc mi to prostě občas nejde!
Každopádně mám pro vás dneska takový photo diary z mého nedávného výletu do Brna. Což vím, že pro Čechy asi není žádné terno, ale jelikož celé léto pracuji, nemůžu si dovolit cestovat dál. PS: Kdybyste měli zájem má dobrodružství sledovat, určitě se podívejte na můj instagram a snapchat (moje username na snapchatu je christinaprague) ;-)
Nicméně tento výlet byl naprosto úžasný! Navštívila jsem moji dobrou kamarádku, která mi ukázala všechna pěkná místa v Brně a i když jsem mohla přijet jen na 2 dny, viděla jsem vše důležité jelikož Brno není moc velké.
Tak užívejte fotek (které jsou zatím jen z prvního dne mého výletu) a na konci je i krátké videjko ;-)

DAY 0 / DEN 0

So because I arrived in the evening, we didn't really explore the city and waited till the next day :-) / Protože jsem do Brna dorazila až večer, po městě jsme se šly projít až dalšího dne :-)

DAY 1 / 1. DEN

We went to this cool place "Fresh Fanatic Bistro" and did a little photoshoot of the place and its food. It was a lot of fun and definitely a great experience. ⬇️ / Měly jsme domluvené fotografování bistra Fresh Fanatic Bistro. Byla to moc fajne zkušenost. ⬇️

And because it was hot, we got some bubble tea (which was RIGHT across the street haha!) and did some walking around the town. ⬇️ / A protože bylo fakt vedro, daly jsme si bubble tea (které bylo přímo přes ulici!) a šly se projít do města. ⬇️

We stopped by the "Místodržitelský palác" and took a few pics. ⬇️ / Udělaly jsme také pár fotek u Místodržitelského paláce. ⬇️

And I'm slightly obsessed with the jumping photos my friend took of me O:) :D ⬇️ / A abych byla upřímná, jsem nejvíc unešená ze "skákacích fotek", které vyfotila kamarádka O:) :D ⬇️

And because I am in love with coffee houses and all that stuff, my friend took me to SKØG! Uhm let me just say, I FREAKIN' LOOOOOVE THAT PLACE! If you ever find yourself in Brno, you simply HAVE TO visit that café! It's amazing on so many levels. The interior is the coolest and the drinks are great. (WARNING: A LOT OF PICTURES AHEAD :D) ⬇️ / No a protože jsem milovníkem kaváren, kamarádka mě vzala do SKØGU! Dovolte mi jen říct, že TO MÍSTO NAPROSTO ZBOŽŇUJU!!!! Pokud se někdy ocitnete v Brně, tuhle kavárnu prostě MUSÍTE navštívit! Je úžasná a to nejen díky svému interiéru, ale i drinkům! (VAROVÁNÍ: NÁSLEDUJE HODNĚ FOTEK :D) ⬇️

We went to get food (TEMAKI AND BURGEEEEERSSS <3 :D) after SKØG and sat down by the Janáčkovo divadlo. ⬇️ / Pak jsme si zašly na temaki a burgery (nejlepší jídlo na světě :D) a šly jsme se posadit k Janáčkovu divadlu. ⬇️
TO BE CONTINUED ... / POKRAČOVÁNÍ PŘÍŠTĚ ... 

You Might Also Like

7 comments

  1. Mám rada takéto výlety a spoznávanie nových miest. Aj keď som zo Slovenska, do Brna to mám naozaj blízko, takže tam často chodíme. Mám Brno moc rada.
    Krásne fotky :)

    http://lamodaeanarchia.blogspot.it/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brno je fakt krásné (což asi zní blbě z úst Pražáka :-D , ale je to pravda!) a děkuji ;)

      Delete
  2. čím fotíš? Krásne fotky! :)


    Izabell │my diary/klik/

    ReplyDelete
    Replies
    1. díky moc!!!
      hele ty fotky jsou focené iPhonem, NikonemD3000 a NikonemD750 :)

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  3. Krasne fotky! Ani nevim o fresh fanaticu tady v brne, budu muset jit omrknout. Krasne fotis:)

    www.bridgeofmemories.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. děkuju moc ;) (ne všecky ty fotky jsem fotila já btw ;) nějaké fotila a ta moje kámoška, co je na těch fotkách :)). A fresh fanatic bistro je super! Určitě tam někdy zajdi!

      Delete

Thank you for your comments!
I appreciate it a LOT! ♥♥♥