Exploring Prague's Cafés

Thursday, May 12, 2016

EN: I admit that it is technically Thursday already when I am posting this so it means I am late with my article again (also I am terribly sorry for last week, I was simply swamped with different things in regards of moving and settling in) but better late than never right?!
Anyways - I went to visit this super cool coffee place today (yesterday) that everybody on facebook who lives in Prague probably knows about - yeah, I am talking about Kavárna Co Hledá Jméno. It opened just last week but it is already packed with enthusiasts (hipsters?) pretty much every day. You cannot be surprised though. Their interior is like nowhere else in Prague if I may say so! I personally love industrial style so when I found out about this place, I could not wait to visit it! And I believe it will soon become my most favorite spot in town, right after it will stop being so incredibly crowded haha!
Sortiment wise - I had cucumber lemonade and loved it and my friend Alice who came with me ordered cappuccino which was (according to her) pretty decent as well! So I think it must be clear by now, you simply must pay a visit to this amazing café!
And because I thought of my blog and a need to post something good, I asked Alice to snap a few photos of my outfit. I wasn't wearing anything sophisticated (not at all actually haha!), more so something super simple and comfortable. What do you think? Is it too boring?
And that's it for today! Have a great rest of the week and if you have any tips on lovely cafés, please do share them! ;-)

CZ: Dobře, uznávám, že už je vlastně technicky čtvrtek a jsem opět pozadu s článkem (za minulý týden se vám mimochodem moc omlouvám, nějak jsem to prostě nestihla - se vším tím stěhováním a zabydlováním toho bylo jednodušše až moc O:-), ale lepší pozdě než nikdy, což?!
Dneska (včera) jsem se byla podívat do nové kavárny, o které předpokládám, že už slyšel asi celý facebook - ano, mluvím o Kavárně Co Hledá Jméno. Otevřela teprve minulý týden a už teď se tam hrnou davy nadšenců (hipsterů?), a není se ani čemu divit. Takový interiér jako je zde si troufám říci nikde jinde v Praze nenajdete. Osobně mám industriální styl moc ráda a když jsem se o tomto místě dozvěděla, nemohla jsem se dočkat jeho návštěvy!
Myslím, že se z této kavárny stane moje jedna z nejoblíbenějších! Hned potom, co tam nebude tak šíleně narváno :D (teď tam jsou fakt davy - doufám, že se to po pár týdnech nějak uklidní!). Nicméně jsem si to i tak moc užila! Dala jsem si okurkovou limonádu, která opravdu stála za to!
Po vysedávání v kavárně mi ještě moje kamarádka Alice, se kterou jsem právě toto místo šla prozkoumat, nafotila pár outfitových fotek. Nějak zvlášť jsem to dneska (včera :D) nehrotila. Šlo mi dost o pohodlí a jednoduchost. Co myslíte? Je to až moc "boring"?
Tak se mějte famózně! A dejte třeba taky tipy na nějaké dobré kavárny ;-)

You Might Also Like

4 comments

Thank you for your comments!
I appreciate it a LOT! ♥♥♥