Random

Friday, September 30, 2016

EN: Man, the last time I posted a random post was in April! Quite a while if you ask me ;-)
I mainly posted my recent instagram photos, today it will be more than just instagram. Some snipets from spots I recently visited and other random things :-) Enjoy!
CZ: Páni, naposledy jsem random post přidávala v dubnu! To je docela dlouho, co? ;-)
Sdílela jsem s vámi hlavně fotky z mého instagramu, dneska to bude trošku širší oblast. Spíše to bude o místech, která jsem v nedávné době navštívila a dobrodružstvích, která jsem podnikala. Tak se nechte inspirovat :-)
Phill's Corner has been on my list for a while and I finally got the opportunity to pay a visit back in August. It was all I dreamed it to be! Holešovice/Vltavská area in Prague is getting more and more hipsterish and now I want to live there haha. But seriously, this café is a MUST if you are looking for cool, industrial, minimalistic coffee shops! /
Phill's Corner byl na mém seznamu už dlouho a podařilo se mi ho navštívit až v srpnu. Určitě ale předčil má očekávání! Ona obecně část Holešovic/Vltavské v Praze začíná mít víc a víc nádech "hipsterů" a díky tomu je mým snem zde jednou bydlet! Ale vážně! Tahle kavárna je jednoznačně jedno z míst, kam se zkrátka podívat musíte (obzvlášť pokud hledáte cool industriální a minimalistické kavárny!)

Also back in August I went on a little trip with my family! We visited beautiful castle Červená Lhota and little town Třeboň in South Bohemia! It was a fun (but also exhausting) weekend! /
V srpnu jsem taky s rodinou jela na výlet do Červené Lhoty a Třeboně. Byl to moc fajn (i když poněkud vyčerpávající) víkend!

Super Tramp Coffee was also one of the cafés I wanted to visit. It's a cute little spot, hidden in between buildings! /
Super Tramp Coffee bylo jedno z míst, které jsem také chtěla navštívit. Je to roztomilé maličké místo ve vnitrobloku!

Peter's apartement was my other place I was dying to visit! And .. man I just don't know where to begin! Lovely service, cute interior, DELICIOUS food (plus we got those day old donuts for FREE). I simply have to come there again some day! /
Peter's Apartement bylo další z míst, kam jsem toužila zajít. No a ani nevím, kde začít! Příjemný servis, moc pěkný interior, VYNIKAJÍCÍ jídlo (navíc jsme ty donuty (den staré) dostali zdarma!) No prostě sem plánuju zavítat v nejbližší možné době zas! A divili byste se mi? ;-)


Yummy lunch at Bruxx, selfie with Amy, selfie with my dear friend Alinka and lattés from La Bohéme café. /
Vynikající oběd v Bruxx, selfie s Amy, selfie s mou milovanou Alinkou a latéčka z La Bohéme kavárny!

Parlor café was yet another place on my list (yeah I know! SO MANY)! They sell ice-cream sandwiches (a scoop of ice-cream with two cookies) and are located in Karlín area which is one of my favorite parts of the city. The interior is super interesting (pots-with-plants-hanging-from-the-ceiling kind of interesting haha!) and honestly just the vibe is really neat. If I am honest though, they could give ya two scoops of the ice-cream for the price. /
Parlor café je dalším místem na mém seznamu (já vím, já vím, je jich opravdu HODNÉ :D)! Prodávají zde zmrzlinové sendviče (kopeček zmrzliny mezi dvěma sušenkami) a nacházejí se v Karlíně, což je jedna z mích oblíbeních částí Prahy. Interiér je opravdu zajímavý (visí zde květináče ze stropu!) a celé prostředí je celkově moc fajn.
Jen za tu cenu by mohli dávat dva kopečky na místo jednoho ;-)

Cooking American breakfast with Americans, for dinner, talk about perfection! My little brother David during our walk through the woods. And Brixton Balls restaurant that kind of didn't live up to its expectations. The prices are little too high for the amount of food you get- although they base their business on quality ingredients (so I guess that's more expensive stuff). The interior by the way is amazing! /
Vařili jsme americkou snídani s Američany - bylo to super! Můj bráška Davídek na procházce lesem. Brixton balls, restaurace, kam jsem také měla v plánu zavítat, ale která mě poněkud zklamala (nepřiměřené ceny za malé porce). Na druhou stranu si zde ale zakládají na kvalitních ingrediencích, takže možná proto je to tak drahé. Jo ale interiér je top!

I went to the grand opening of first Forever 21 store in Prague (my pulse still quickens when I think of it now! My dream came true!). In Starbucks and in Mama Coffee at JZP (aka Jiřího Z Poděbrad square) /
Byla jsem na otvíračce Forever 21 (ach ach, vzdychám ještě teď!). Ve Starbucksu a v Mama Coffee na Jiřího z Poděbrad.

IF Café is a gorgeous place with gorgeous looking desserts and delicious coffee. Oh and a bike that was in front of Parlor :-) /
IF Café na I.P.Pavlova je nádherné místo s nádhernými dezerty a vynikající kávou.
A ještě fotka krásného mentolového kola před Parlor!

Shopping in H&M (I just love that store!) and also one more selfie with my Alinka before she left for America again! /
Nakupování v H&Mku (já ten obchod prostě miluju!) a jedna poslední selfie s mojí Alinkou ještě než odletěla zpět do USA!

You Might Also Like

0 comments

Thank you for your comments!
I appreciate it a LOT! ♥♥♥